Salı, Ağustos 26, 2008

KAÇIŞ

Senaryo sadece kameranın izlediği görüntüleri birbirine ekler. Bu sebeple kısa hikayede olmaması gereken kamera teknikleri de metinde yer alıyor. Tüm olaylar yazın ve hayli sıcakta geçmektedir. Konuşma yoktur. En amele sevgilerimle.

Gameworld - Gündüz, İç
Pencerenin biraz gerisinden evin dışındaki bahçe görüntüsü, tül perdeler arasından bir ağacın pencereye uzanmış yapraklı dalları. Ev 3. veya 4. katta. Her şey sakin, kamera döner ve geniş yeknesak Danimarka işi koltukta oturan genç adamın sağ omzundan ilerler. Saçlar sıfıra vurulmuş, moda parıltılılı tişörtlerden giyiliyor. Adam playstation ile oynuyor. Kamera adamın ellerine zoom yapıyor. Hızlı, telaşlı bir şekilde oynuyor, kendini olaya kaptırmış. Kamera ellerden karşıdaki dev hdtv ekranına odaklanıyor. Adamın oynadığı bol kanlı bir oyun (mortal combat v.b.). Kamera TV ekranını odakladığında, ekran karelere bölünmeye başlıyor. Eski Türk filmi numarasıyla ekranda 4,8,12,64,x kare ve hep aynı görüntünün tekrarı. Tüm bu görüntüler bölünerek ufalıyor, ufalıyor ve giderek bir karartıya dönüşüyor.

Rescue Team - Gündüz Dış
Karartı açılırken mahalle arası çöplüğünden yükselen bir sinek bulutunun havalandığı görüyoruz. Kamera sineklerden birini takip ediyor. (Green box kullanılabilir). Sinek müstakil, tek katlı bir evin beyaz duvarına konuyor. Duvarın detayı, sineğin kanatlarının detayı. Aşağı yürür, kapıya. Bir uğultu duyuyoruz. Kepçe kapıyı yıkıyor. Kamera açılıyor evin önünde bir vinç yanıbaşında bir ambulans ve bekleyen sağlık görevlileri var. 3-4 kişi heyecanlı bir şekilde konuşuyorlar. Kapının önünde vincin kolu, vincin ucunda kurtarma için kullanılan kayışlar var. Vinç yükseldiğinde ucunda obez bir adam görüyoruz. En az 250 kiloluk bir et yığını. Kamera adamın yüzüne zoom yapıyor. Çaresizliği yüzünden okunuyor. Sağlık görevlileri portatif sedyeyi hazırlıyor. Vinç adamı sedyenin üzerine bırakıyor, ancak ağırlığı kaldıramayan sedye kırılıyor. Adam sedyenin üzerinde kalıyor, düşüşü takip eden kamera aşağıya iniyor ve toparlak et yığınları, pantalonun paçasından görünen beyazlık oradan yana ve sedyenin kenarındaki destek borusuna zoom.

Metro - Gece İç
Önceki sahnede borunun kenarından zoom yapan kamera, metronun içinde tutunma borularından birinin hemen yanında açılıyor ve aşağıya doğru iniyor. Sol tarafta oturan genç bir kadın görüyoruz. (kırmızı mini bir etek, askılı bluz ve kırmızı bağcıklı topuklu ayakkabı) kamera önce kadının yüzüne zoom yapıyor (burunda piercing v.b.) ve mimiklerinden sinirli olduğunu anlıyoruz. Kamera geri çekildiğinde ise, kadının bacak-bacak üstüne attığını ve sağ bacağını şiddetli bir şekilde salladığını görüyoruz. Bir an duruyor, çantasını açıyor, kimlik kartına bakıyor, sonra parça parça ederek yırtıyor onu. Ayağa kalkıyor ve üzerindekileri çıkarmaya başlıyor. Önce bluz (içinde sütyen yok), sonra ayakkabılarını çıkarıyor. Kadının etrafındaki kalabalık flu görünüyor, belirsizler, arasıra bu kalabalık görüntüsüne bindirilmiş olarak kanat çırpan sineklerin dokulu kanatları ve hareketi çok belirsiz olarak görülüyor. Kadın soyunmaya devam ediyor. Eteğini çıkarıp kameraya bakıyor, son olarak külodunu da çıkarıyor. Kamera asla cinsel bir imayla kadını çekmiyor sadece eylemini tarif ediyor. Çıplaklık vurgusu yok, eylemin parçalarını görüyoruz. Tren istasyona varıyor. Çırılçıplak olan kadını kamera uzaktan görür. Kadın kapıdan çıkarken peşine takılıp hemen kapının önünde kalır. Otomatik kapılar kapanır. Kapının üst bölümü camlı, alt bölümü beyaza boyalı dolu malzemeden. Kamera, kadının belirsizleşen silüetinden beyaz alana aşağı doğru zoom yapar.

We all sick bro - Gündüz İç
Beyazlıktan geri açılan kamera düz beyaz duvara tavana yakın ve paralel ilerler. Hayli yüksek bir tavanı var mekanın. Gerilerken aşağı inerek, sandalyede oturan bir adamın ense hizasına gelir. Adam kocaman bir duvarın 3-4 metre önünde oturuyor ve durmadan öne ve arkaya sallanıyor. Tehlikesiz deliler koğuşunda olduğumuzu anlamamız için kameranın daha geri çekilmesi gerekiyor. Kamera çekildikçe adamın iki yanında ve arkasında nekahat dönemi zararsız delileri görünür. Hastane kıyafetleri, ayakta dikilenler, sürekli bir mimik yapanlar v.b. Odakta hep o beyaz duvara karşı sallanan adamın sırtı giderek geri çekilirken kamera bir hemşire grubunun içine girer, artık diz hizasındadır. Ayakların arasında görüntü bulanıklaşır.

Kidnapped - Gündüz Dışarda
Kamera olduğu yerdedir, giderek netleşir ve bir caddede olduğumuzu anlarız. İş merkezlerine yakın ve kalabalık bir mekanda sabah saatlerinde işe gidenleri, gene diz hizasından çekmeye devam eder.

SON

Çekebilecek olanı bekliyor, kopirayt filan yoktur.

Hiç yorum yok: